Sabtu, 8 Jun 2013

ERRR~misteri rumah sewa seremban 2

Kisah Seram Misteri Puaka Rumah Sewa

puaka rumah sewa Kisah Seram Misteri Puaka Rumah Sewa Seremban 2
Gambar Sekadar Hiasan
Pagi tu kitorang makan nasi lemak kat luar rumah je, walaupun rumah dah terbuka luas, tapi hati kitorang kuat mengatakan kata tak nak masuk, mungkin trauma.. Tunggu family Man datang dari Sepang lama sangat, yelah nak bawak pawang hebat dari Banting kononnya.. Jam 11.30 pagi barulah family si Man datang sampai 3 kereta, semua adik bradik dia datang nak tengok sendiri agaknya..
Turun² je dari kereta pawang tu dah geleng² kepala, “rumah apa korang duduk ni..” Sambil² tu salam dengan kitorang, kata namanya Tok Sheikh, salam² je kata semangat kitorang dah kene tarik.. Kena seru balik, aku sampai sekarang tak faham apa maksud Tok Sheikh tu.. Kitorang kena suruh masuk dalam van. Hanya Tok Sheikh dengan ayah si Man je yang masuk ke dalam.. Belum masuk, baru kat pintu grill, radio yang plugnya aku dah cabut tiba² terpasang kuat menyebabkan adik bradik si Man bertempiaran lari masuk ke dalam kereta.. Dah la lagu India, mungkin masa thr raga kot, ntah la aku pun tak tau.. Dengan radio kuat bunyi pun dah lari, bayangkn kalau tahu yang radio tu plugnya tak bersambung..mmmm..
Lama jugak Tok Sheikh kat dalam rumah tu, ayah si Man hanya tengok dari luar sebab dia pun aku rasa dah goyang lepas cuba matikan radio tapi plug tak bersambung.. Dalam van semua tekunci mulut, anak² buah si Man yang kecik² semua ketakutan. Apalah kes² macam ni bawak anak² kecik pulak. Tak pasal² budak² tu sekali trauma.. Tak lama pastu aku tengok Tok Sheikh keluar sambil menjinjing anak patung beruang yang coklat besar tu, mahu je mata aku tejojol keluar tengoknya.. Mana tak nya, kitorang bertiga sendiri yang buangnya semalam siap masukan dalam plastik sampah hitam pastu ikat.. Masukan dalam tong sampah kat depan rumah, Man dan Wan aku tengah tido² ayam aku cuit suruh tengok apa yang Tok Sheikh jinjing tu.. Wan hanya mengucap je macam tak percaya, Man pulak terus meluru pergi tong sampah tengok ada tak anak patung tu dekat dalam tong sampah..
Dia jerit² panggil aku, ada la kat dalam ni, tu yang lain.. Aku belari tengok. Ya betul ada, jadi aku ambik dan buka la plastik tu, tapi aku tekejut sebab berat. Aku check kat dalam tu bukannya anak patung yang ada tapi tu hanya batu-bata yang aku gunakan untuk menyanggah pintu² bilik supaya tak tertutup dengan baju² kotor kitorang yang letak dalam bilik air.. Aku tak boleh nak cakap apa dah.. Macam mana boleh dalam tu pulak..
Tok Sheikh datang² kat kitorang marah² sebab tak buang anak patung ni. Aku dah tak tau nak cakap apa² dah, semua Man yang jawab.. Waktu tu jugak Tok Sheikh tu pagar rumah kitorang, tabur garam kasar dan air penawar ke apa ntah.. Sambil² tu family Man beli makanan kat restoran dan buat kenduri kat umah kitorang tu. Buat kenduri kesyukuran masuk rumah baru.. Tiba² rasa lapang umah tu, tak ada la gangguan macam malam semalam.. Kitorang berharap semua dah settle, sebab esok isnin, adik bradik si Man semua balik kecuali ayah dengan maknya yang dah pencen.. Yelah diorang nak pastikan betul² selamat, lepas tu diorang pun risau dengan keselamatan anak diorang..
Hari Ahad ke Isnin tu tak ada apa² berlaku, aku yang mula ragu² sekarang dah mula rasa selamat.. Sampailah hari Khamis siang ayah dengan Mak si Man duduk kat umah tu, langsung tak ada perkara pelik berlaku lagi.. Jadi Khamis petang tu mak ayah si Man nak balik, tapi sebab fikirkan dah jam 6 petang masa tu, hujan lebat pulak tu, ayah si Man tak confident nak drive kereta balik Sepang walaupun dekat je.. Dah berusia, mata pun tak berapa terang..
Khamis malam jumaat tu la puaka rumah sewa tu datang balik, disaksikan sendiri oleh mak bapak si Man sendiri. nanti aku sambung cerita ni lagi.. tapi kali ni lg teruk dan membahayakan

Kisah Seram Misteri Puaka Rumah Sewa Kembali

 Kisah Seram Misteri Puaka Rumah Sewa Seremban 2
Gambar Sekadar Hiasan
Malam Jumaat tu kitorang sembahyang Maghrib secara berjemaah. Selepas tu baca Yasin ramai² macam hari² sebelumnya, supaya puaka rumah sewa tu tak datang ke rumah tu dan kacau kitorang lagi.. Tengah baca Yasin ramai², tiba² pintu dapur di ketuk berkali² dan menyebabkan kitorang semua terhenti mmbaca Yasin. Air di dalam bilik air pulak mencurah² keluar. Tengah aku sibuk pandang pintu dapur yang diketuk, aku ternampak tombol air di sinki di pusing dan menyebabkan air di sinki mencurah²..
Kitorang bangun beramai² sebab ayah Man suruh rapat², kemudian kitorang tutup air di sinki dan kedua² bilik air yang mencurah-curah.. Tapi tak berhasil bila air keluar balik lepas kitorang tutup. Nak tak nak kitorang tutup suis utama di luar rumah.. Itu je lah caranya. Ayah Man telefon Tok Sheikh bagitau yang puaka rumah sewa tu datang balik. Ntah apa yang dibisingkan Tok Sheikh, kononnya kitorang langgar pantang.. Masa mengubat hari tu tak ade pulak dia cakap pasal pantang² ni. Ni baru lah nak crita pasal pantang².. Kononnya kitorang langar pantang sidai pakaian dalam rumah, dia tak ada pesan apa² pun sebelum ni. Ye la macam seluar dalam dengan stoking tak kan la nak jemur kat luar pulak..
Dah puas puaka rumah sewa tu main air, dia kacau eletrik pulak, dari kipas siling, kipas meja, radio sampailah ke lampu yang membuatkan aku tambah kecut.. Sebab lampu terpadam kitorang pakat² duduk kat bawah suis utama. Kemudian pasangkan balik lampu.. Kitorang duduk kat bawah suis tu. Tak ada pulak puaka rumah sewa tu main suis dah lepas tu.. Aku teringat lauk yang dah dibeli untuk makan malam kat dalam pinggan kat dapur, hanya tunggu nasi masak je.. Masa macam ni nak makan pun dah tak ada selera. Terbantut memikirkan benda hal macam ni.. Lepas tu si Man dengan ayahnya pergi dapur ambik lauk² tu nak ajak makan, katanya kalau badan lemah tak makan lagi puaka rumah sewa tu senang kacau kita sebab kita tak ada tenaga..
Aku hilang selera nak makan, Jadi aku minum je, air limau je aku buat tadi sebab belum beli kordial lagi. Lagi pun buat air limau senang, limau, gula dan ais batu je, dah siap air limau satu jug.. Tapi aku pelik masa tuang ke gelas, aku perasan air tu jadi kuning. “Eh bila lak jadi color kuning, setau aku putih je tadi..” Aku buka penutup jug tu, ya Allah bau hancing, dah kene kencing.. Nasib baik aku perasan, kalau tak memang dah minum air kencing la gamaknya aku masa tu.. Masa mak si Man nak senduk nasik, dalam periuk nasi ada seketul najis macam najis manusia ada di dalam rice cooker.. Waktu di buka rice cooker tu, nasi masih panas sebab baru masak, bayangkan lah bau najis tu semerbak mengalahkan bau nasi tu.. Aku sampai keluar rumah termuntah².. Manalah datangnya semua tu..
Sebab tak tahan bau, semua makanan tu kitorang letak kat luar rumah. Memang sah semua makanan ada najis, ntah najis apa kitorang pon tak tau.. Tapi rasanya najis manusia, duduk kat luar rumah kitorang bincang².. Esok nak cari orang pandai mengubat kat kawasan Mambau. Lepas solat Jumaat tu cadang nak cari.. Sebab Tok Sheikh tu tak boleh percaya, sebab puaka rumah sewa tu datang balik, konon² pantang la apa lah, dah la bayar RM200 untuk mengubat tu..

Kisah Seram Misteri Puaka Rumah Sewa Mengganas

puaka rumah sewa meja makan Kisah Seram Misteri Puaka Rumah Sewa Seremban 2
Gambar Sekadar Hiasan
Sibuk² berbincang tu, dalam jam 11 malam, dengar kat ruang tamu rumah suara kanak² gelak² sambil dengar hentakan tapak kaki berlari² seperti yang kitorang alami hari tu.. Yang nampak hanya bayangan hitam 3 orang kanak² sambil membawa api, Tapi yang herannya kali ni aku, Man dan Wan tak nampak, yang nampak hanya ayah dengan mak Man je.. Kitorang hanya dengar suara gelak budak² je.. Tiba² mak si Man menjerit, “telekung tebakar,” cepat² kitorang masuk rumah takut² tak pasal² rumah pulak yang terbakar..
Memang tekejut tiba² telekung terbakar, kitorang rapat² jugak sambil duduk kat bawah suis utama tu. Hairan macam mana telekung tu boleh tebakar.. Mak dengan ayah Man kata diorang sendiri nampak puaka rumah sewa tu yang bakar, tapi pelik kali ni kitorang tak nampak, yang nampak hanya telekung yang berlipat tiba² tebakar.. Bunyi gelak² tu sayup² je lepas kitorang masuk rumah tu, tapi tiba² ada bau tengik macam sesuatu hangus.. “YaAllah,” ayah si Man menjerit tengok sejadah terbakar, masa tu aku tak nak pergi dapur ambik air, sebab pili air kat luar dah tutup mana ada air, aku guna air mineral dalam botol kat depan aku untuk makan tadi, sambil² aku hempas² sejadah tu..
Memang tak boleh jadi kali ni, dah sampai bakar² barang pulak.. Tapi kali ni aku tak la setakut haritu, mungkin sebab ramai, lepas tu ada orang tua pulak tu, rasa macam selamat sedikit walaupun ancamannya lebih bahaya.. Lepas sejadah, langsir pula jadi mangsa, habis tebakar langsir, kali ni si Man ambil air sabun dalam baldi di bilik air, terus simbah sebab api tu jilat langsir tu cepat.. Padahal kitorang dekat dengan langsir tu, sebab duduk kat depan pintu di bawah suis utama, tengok² dah terbakar besar..
Tak habis itu saja, kotak² pon habis tebakar ssemua, tak tau lah nak buat apa lagi. Akhirnya kitorang angkat semua barang bawak ke luar rumah, apa yang boleh tebakar je semua kitorang angkut pergi keluar rumah, letak kat luar pintu.. Tengah sibuk angkat kotak² tu, tiba² rasa asap banyak dari dalam bilik aku, aduh!.. Rupa²nya kain pelikat yang aku buat jadi langsir tingkap dah terbakar separuh, kelam kabut aku tarik sampai tekoyak² hujung kain tu, sebab air dah tak ada pili luar dah tutup, masa aku sentap aku rasa paku² tu tepelanting dek aku sentap sekuat hati..
Masa tu jugak si Man telefon uncle tuan rumah, cakap rumah tu ada masalah.. “Itu rumah baru mana ada masalah,” uncle tu cakap la, ni bukan masalah rumah la uncle ni masalah rumah tu berhantu.. uncle tu gelak je dan jawab, “kalau u nak keluar, deposit umah 2 bulan dan air letrik dia tak nak bagi balik..” Tu je la yang si man cakap ngan aku.. Nak tak nak aku cakap dengan diorang kita kene pulihkan rumah ni, mana ade duit deposit nak cari rumah lain dah.. Rumah lain dia mintak 2+1, pastu deposit air dengan eletrik rm200, sewa sebulan rm270..
Sebab dah pagi, kesian kat mak si Man yang dah macam nak demam, last choice kitorang tido dalam kereta.. Tapi biarkan pintu umah tu terbuka je.. Tingkap pintu kereta saja buka sikit, ye lah kang mati kepanasan pulak. Sampailah pagi subuh tak ade apa² berlaku sampailah ayah si Man pasang kaset mengaji kat dalam kereta, jadi apa berlaku kat dalam rumah tak dengar.. Memang aku tak boleh lelap langsung, dah la esok tu ada kuliah, nak tak nak aku fikir terpaksa la ponteng.. Aku dengan si Wan memang tak boleh tido, tak tau kenapa. Si Man dan family dia semua nyenyak je tido..
Dalam jam 5 pagi tu, tiba² atas kereta macam dipijak², semua terjaga sebab seperti orang meloncat² sambil berlari² atas kereta.. Aku tunduk masa tu, tiba² aku dengar mak si Man menjerit, aku pun terpandang kat cermin depan selipar aku dengan kasut si Wan berjalan sendiri tapi macam di engsotkan.. Si Man keluar dari kereta, lepas tu cuba ambik kasut dengan selipar tu dan baling ke pintu grill.. Waktu tu aku boleh dengar macam ada benda terhempas kat grill tu, aku tak tau apa benda sebab tak nampak.. Tapi aku rasa mesti puaka rumah sewa yang kitorang nampak sebelum ni..
Waktu tu juga ayah si Man azan, dan aku baca ayat kursi kuat², sampailah jam 6.30 pagi hari dah nak siang.. Kesian aku tengok mak si Man, dah la dia ada darah tinggi dan sakit jantung, sempat la aku tengok dia macam meracau sekejap sebelum suami dengan anak dia tenangkan.. Jam 8.00 pagi tu abah si Man suruh kitorang angkat² semua barang masukan dalam kereta.. Habis semua bertabur kat bonet keta, kecuali penyapu, baldi dan benda² besar tu tak bawak, kereta manalah nak muat.. Sebab tak puas hati kat tuan rumah, aku solex kan aje rumah tu pintu dapur dan pintu depan, pastu lampu dan kipas aku biarkan terpasang je.. Biar dia bayar eletrik mahal bulan nih, lepas tu nak masuk rumah kena potong dulu solex tu. Dah dia main² kan kitorang, lepas tu nak pulangkan duit deposit sikit pun tak ada..
Jumaat tu kitorang tak pergi kelas, lepas tu menumpang kat rumah sedara si Man di Bukit Chedang untuk sementara waktu, susah jugak la, walaupun dekat dari kolej tapi tak ada bas, Man terpaksa ulang alik angkut kitorang 2 kali awal minggu.. Sebelum menyewa kat Central Park dengan 2 orang lagi budak kelas kitorang.. March 2002, keluar di Surat Kabar Metro pasal rumah terbakar sendiri di Seremban 2.. Aku dah tau kat mana tempat tu, sebab aku dah alaminya, dah sah² kat rumah yang aku pernah sewa dulu tu.. Siapa ada berita pasal tu, tolong la kongsi URL kat sini, dulu aku ada simpan keratan berita tu, tapi dah nak 11 tahun berlalu, ntah mana aku letaknya..
sumber:Kisah Seram Misteri Puaka Rumah Sewa Seremban 2

0 Ulasan:

Catat Ulasan

Langgan Catat Ulasan [Atom]

<< Laman utama